12/12 -10, söndag


Var beredda på ett ganska långt inlägg, iochmed att det var ett tag sen jag skrev sist. 
Tänkte berätta lite om min helg, dag för dag. Hoppas ni orkar läsa! 

10/12, fredag; 
Som jag skrev i mitt senaste inlägg så skulle jag gå luciatåg. 
Vi skulle samlas kl.14.30, men jag hade massa tid innan jag behövde gå dit, så jag passade på att gå hem till Sigrun för att säga hejdå till henne. Hon ska bo i Australien ett halvår. Saknar henne redan!

Efter en stund hos Sigrun, med lite skitsnack och lite glögg, så gick jag iväg till kören. 
Luciatåget gick bra, och när vi var klara så gick jag till Hemköp och köpte hårfärg. 

När jag hade kommit hem så gjorde jag röda slingor i mitt hår, och sen ringde jag till Tess och bestämde hur vi skulle göra, för vi skulle iväg och vara trogna Solity-fans, haha. Vi bestämde oss för att ta bussen kl.19.20 från Lund. När klockan var 20.15 så var vi framme i Trelleborg. Och precis när vi höll på att hänga in våra jackor så hör vi hur massa människor ropar "om ni vill se Solity så börjar dom spela nu". Så klockrent, haha. 

Senare på kvällen så åkte vi bil tillbaka till Dalby. Jag hjälpte Henrik och Rille att lasta av Solitys saker i replokalen, och sen stack jag, Henrik och en tjej som heter Veronica hem till Henrik och chillade lite. 
Och när klockan var lite för mycket så gick jag hem. Trevlig kväll/natt/tidig morgon!

11/12, lördag; 
Jag hade ställt klockan på 8.15 för att jag skulle träffa några från kören på Eginogården kl.9.30. När klockan var 9.20 så vaknade jag, mobil-helvetet hade dött under natten och därför hade inte alarmet gått igång, fan! Sprang in till mamma och pappa och väckte dom. Pappa var snäll och körde mig till Eginogården. Jag har nog aldrig gjort mig iordning på så kort tid förr, haha. 
Väl på Egino så åkte vi direkt ut till något skogshuggeri, och där skulle vi sjunga lite jullåtar för människorna som kom dit för att hugga julgranar. 
När vi hade sjungit (och frusit!!) ett bra tag så fick vi gå iväg och hugga julgranar till oss själva. Jag hade svårt för att hålla mig för skratt när jag och Henrik skulle fixa en gran till honom. Den bästa kommentaren på hela dagen kom nog från honom när han sa "Fan vilken dålig såg jag fick tag på, det är ju som att såga med en sked". Stackars honom.. haha.
När vi hade huggit våra granar så ställde vi oss och sjöng en stund till, sen åkte vi hem till Dalby igen.

Väl hemma så insåg jag hur blöta mina tre par strumpor och mina skor var, och hur mycket rök jag luktade efter lägereldarna dom hade, så jag tog en varm dusch. Helt jävla underbart!
Sen tog jag på min mjukiskläder och satte mig i soffan en stund. Ville hitta på något på kvällen, men ingen kunde/orkade, så jag satt kvar i soffan med mina mjukiskläder hela kvällen. Kollade på film på tv med hela familjen (längesedan det hände faktiskt), och när filmen var slut runt kl.00.30 så gick jag och la mig. 

12/12, söndag; 
Jaha, och här sitter jag nu, i mjukiskläder, haha. Klockan är 12.30 och jag är pigg som aldrig förr, fint. 
Jag vaknade runt kl.11.00 av att mamma och min lillasyster kom hem från kyrkan. Och jag kunde inte undgå att tänka på hur jäkla skönt det är att jag redan har konfirmerat mig, så att jag slipper gå på massa gudstjänster, haha. 

Nu ska jag kolla på tv en stund, sen ska hela familjen sätta igång att städa huset, för sen idag så åker julgranen och allt julpynt fram. Mysigt! 

Och här får ni er dagliga störda bild på mig, hihi. 


Hoppas ni har en bra dag, för det tänker i alla fall jag ha! 

/Caroline.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0