4/12 -10, lördag


Hade ställt alarmet på tio, men vaknade redan klockan nio och kunde inte somna om. Kan inte förstå varför. Haha. 
Men, det är ändå ganska skönt att vakna tidigt. Får ut mer av dagen då. 
Nu hade jag tänkt berätta lite om gårdagen. 

Efter att jag hade varit hos optikern så gick jag till praktiken, där satt jag och designade julkort. Sen åkte jag in till Lund och träffade Evelina. Fick sitta med på hennes kemilektion en stund, haha. När hon hade slutat så gick vi i snöslasket till Botulfsplatsen och sen tog vi stadbussen ut till Nova. Där fick vi gå genom en jäkla massa snödrivor till Rusta för att Evelina skulle köpa ljus och glitter till lucia. 
När vi skulle åka in till stan igen så var bussen 20 minuter sen, och jag frös som en idiot, fy fan! 
Väl inne i stan så gick vi snabbt bort till Bankgatan för att ta bussen in till Malmö. Härnäst väntade lite shopping på Entré, love it! 
Vi började med att leta runt lite efter svarta tjocktröjor, och jag ska berätta att det fan är svårt att hitta en svart tjocktröja UTAN blixtlås och UTAN tryck, så vi blev hungriga och tog en paus i letandet - BurgerKing fick bli vår räddning. 
Efter lite ny energi så fortsatte vi vår jakt efter tjocktröjor. Och efter många om och men (fanns det inte min storlek i en affär, så fanns det inte Evelinas storlek i en annan affär) så hittade vi till sist den perfekta tjocktröjan - svart, utan blixtlås, utan tryck, och det fanns i både min och Evelinas storlek! Det kanske låter knäppt, och ni tänker kanske att vi kunde köpt olika modeller i olika affärer, men vi behövde likadana tjocktröjor iochmed att vi ska använda dom när vi sjunger med småbarnskören, så att folk ser att vi är ungdomsledare. Haha. 

När vi hade kommit hem till Dalby igen så gick vi hem till mig. Hemma hos mig så drack vi kaffe och målade våra namn på våra nyinköpta tjocktröjor. 
När klockan blev halv tolv så följde jag Evelina en bit hem, men vi stannade ute och snackade till strax innan ett. Precis när vi skulle säga hejdå så halkade jag såklart och trillade rakt i en snödriva, haha, underbart!

Oj, detta blev ett långt inlägg. Hoppas ni orkade läsa. 
Nu ska jag lägga mig i sängen och kolla på tv en stund. Ganska fint att bara kunna ta det lugnt ibland. 
Ha en bra dag, för det tänker jag i alla fall ha!

/Caroline.

Kommentarer
Postat av: Emma

Gulligt att ni köpte samma tröjor för att ha dem som ledartröjor, :) <3

2010-12-06 @ 08:48:53
Postat av: Caroline

Haha :) dom blev faktiskt riktigt bra, med vårt namn på ryggen :) ska bara skriva "ungdomsledare" på framsidan också, sen är det klart! :) <3

2010-12-06 @ 10:51:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0