6/12 -10, måndag


Fan, fan och åter igen fan!
Mådde hur jävla bra som helst igår, men idag är jag hemma med feber och vad som känns som början till öroninflammation. Hinner inte vara sjuk den här veckan. Har en jäkla massa luciatåg som jag ska gå med dom olika körerna den här veckan, åååååh! 
Så idag är jag inte på praktiken, och det kommer jag nog inte vara imorgon heller. Och jag kommer inte kunna gå på kören och sjunga ikväll. 
Det är riktigt jobbigt att inte få göra det jag brinner för, att sjunga. 
Blir lika ledsen varje gång jag inte kan gå på kören. Usch.

Aja.. Tänkte skriva lite om helgen, iochmed att jag (som ni kanske märkte igår) inte orkade blogga så mycket igår, haha. 
I lördags så hade jag en liten julmiddag här hemma, det blev trevligt och lyckat trots att så många avbokade i sista minuten. Tack till er som faktiskt dök upp! 
Somnade strax efter kl.05.00, och sen skulle man upp kl.08.00 igen, snacka om att det snurrade i mitt huvud! 

Igår morse så skulle jag först iväg till Lund kl.10.30 för att ha ett litet genrep på Gambro med ED-kören (ska gå luciatåg där med den 13/12). Efter att vi hade varit där så skulle jag och Evelina försöka ta oss tillbaka till Dalby så snabbt som möjligt. Jo, för det gick ju bra en SÖNDAG när det var SNÖ ÖVERALLT på vägarna. Bussen hem skulle gå kl.14.03 från Centralen, den kom kl.14.25, och det var planerat att vi skulle vara i Dalby kl.14.30, lycka till, haha. Så vi fick sms:a till vår chef och säga att vi blev lite sena. 
Väl i Dalby så skulle vi möta upp vår chef och åka ut till Boderups kyrka. Där skulle vi sjunga med vår småbarnskör - Änglakören. Trots att det bara kom ca 13 tjejer (av ca 30 st) så gick det bra. Dom var verkligen jätteduktiga! 
Kom hem från Bonderup runt kl.17.00, och då satte jag mig i fåtöljen och tog en välförtjänt stunds vila. 
Satt och kollade på tv typ hela kvällen, men runt kl.20.30 så fick jag ett jävla ryck och fick lust att baka lussebullar, så det gjorde jag. 
Efter ett tag så kom Henrik hit och hjälpte mig att baka. Det tog ett bra tag pga att vi blev avbrutna av skrattanfall hela tiden. Men, roligt hade vi i alla fall, och efter måååånga skratt så lyckades vi bli klara. Får jag säga det själv så är vi grymma på att baka, för gott blev det! 
När vi hade bakat klart så kollade vi på film och snackade skit. 
Jag mår som allra bäst när jag umgås med folk som jag verkligen tycker om, och som kan få mig att skratta i alla lägen. Henrik är en sådan människa. En underbar vän. 

Och ja.. nu är det måndag och jag står i köket, vid diskbänken, och bloggar, haha. 
Lyssnar även på lite julmusik och äter en lussebulle, för att tänka på annat än att mina öron gör ont, och det tycker jag faktiskt att jag är värd. Ska alldeles strax tömma diskmaskinen och diska upp lite, så att mamma blir glad. 

Här får ni en störd bild på sjuka mig.
Inte orkat borsta håret och är osminkad, jag är så sjukt söt! Haha.


Hoppas ni har en bra dag, för det tänker jag ha! 
Så bra som det går när man är sjuk i alla fall. 
Julmusik, te, lussebullar och pepparkakor får bli min vision av en bra dag idag, mums!

/Caroline.

Kommentarer
Postat av: Linda

Det heter lussekatt! D:

2010-12-06 @ 13:25:09
Postat av: Caroline

Nej, det heter ju lussebulle! :D det ser ju inte ut som nån jäkla katt :o haha.

2010-12-06 @ 14:40:24
Postat av: Emma

GULLUNGE! du är så sjukt lik mig. skrämmande ;O <3

2010-12-06 @ 21:31:06
Postat av: Caroline

Väldigt läskigt att vi är så lika :o <3

2010-12-06 @ 21:32:59
Postat av: Caroline

Och vadå "gullunge"? :o jag är bara.. störd :o haha.<3

2010-12-06 @ 21:33:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0