18/10 -11, tisdag


Skolan idag har varit väldigt givande. Efter lunch så hade jag möte med SYV och pratade med henne om mina valmöjligheter efter gymnasiet.
Gud vad skönt och lätt allt kändes efter det samtalet! Jag fick reda på att jag inte alls behöver plugga massa extra kurser efter gymnasiet för att kunna läsa till det jag vill, utan jag har behörighet till högskola direkt efter gymnasiet. Jag vet att det kanske inte låter ett dugg roligt, men det är ett extremt skönt besked för mig.

Efter skolan (kl.15.00) så hade jag en halvtimmes utvecklingssamtal. Det gick jättebra och jag känner verkligen motivationen till att plugga och klara skolan komma krypande tillbaka. Skönt!

Nu sitter jag och Olle hemma hos mig i vardagsrummet. Han spelar spel på sin mobil och jag kollar på "4 stjärnors middag" på tv. Vi har precis ätit pizza.
Jag älskar att ha lite sån lyx i vardagen ibland. Det behöver inte vara något stort, men bara något lite extra som bryter vardagens tråkiga rutiner.. speciellt så här i höstmörkret.

Min pizza såg ut såhär; med mozzarella och pesto, mums!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0