1/3 -12, torsdag


Hej hej hemskt mycket hej!

Jag orkade inte skriva igår.. Gjorde lite historia och sen stack jag till kören. När jag kom hem från kören så sprängde det något hemskt i huvudet, så jag orkade bara göra ytterst lite historia innan jag störtade i säng.

På tal om huvudvärk..
Jag har haft huvudvärk nu sen i september. Snart ett halvår. Ett halvår av konstant huvudvärk, varje dag. Är det konstigt att jag hamnar efter i skolan för att jag inte har någon ork..?
Att väckas flera gånger mitt i natten av att det känns som att huvudet ska explodera är inte kul. Inte alls kul faktiskt.
Jag sökte till vårdcentralen ett tag innan jul. Tanten skrev ut starka tabletter till mig, men dom hjälpte inte. Och väntetiden till en neurolog (läkare utbildad på hjärnan) var lång..

Men idag var dagen här. Dagen för besök hos en neurolog.
Han ställde en massa frågor och kollade i mina ögon. Kom inte riktigt fram till varför jag har så ont.. Men iochmed att alla kvinnor på mammas sida i släkten har lidit av migrän så kan det mycket väl vara det.
Fast doktorn tyckte ändå att det var konstigt att jag har ont varje dag. För migrän har man inte varje dag..

Jag fick i alla fall medicin, som jag ska ta när jag får sån extrem huvudvärk att jag bara vill ligga i ett mörkt rum och typ dö..
Sen fick jag en annan medicin, som ska verka förebyggande för huvudvärken. En tablett, varje dag. Vi börjar med ett halvår. Men det kan vara så att jag behöver ta den hela livet.
En tablett, varje dag, 365 dagar om året, i resten av livet. Jag är inte ens 19 år. Känns stabilt. Eller inte.

Aja.. Vi får väl hoppas att det hjälper. Och så länge jag slipper ha ont så kan jag väl leva med att ta en tablett om dagen i resten av mitt liv.

Nu ska jag sätta mig i soffan och kolla på tv en stund.

PUSS & KRAM,
Caroline.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0