17/9 -12, måndag


Då var det måndag igen. Och helgen har bara flugit förbi, som vanligt. Set är tur att jag har ett jobb som jag trivs med för annars hade jag nog blivit lite tokig på att helgen bara rusar förbi utan att stanna och säga hej!

Den här helgen har dock bestått av både det ena och det andra.
I fredags så jobbade jag kl.15-20 och lite senare på kvällskvisten så kom tre fina vänner hit för lite dricka och skitsnack i uterummet. Riktigt trevligt!
Min lördag bestod mest av att ta det lugnt och äta god middag med mamma och lillasyster (pappa är i Lissabon med ett gäng kompisar).
Igår så gick jag upp i hyfsad tid för att hinna städa rummet lite innan vi skulle till min farbror för att fira hans och min kusins födelsedag.
Det är ganska roligt att man (jag!) alltid stökar till det på sitt rum och sen klagar man över att behöva städa, men när jag väl har städat så trivs jag som fisken i vattnet. Jag älskar mitt rum för att det är så litet, så doften av nystädat och rena sängkläder stannar kvar på mitt lilla rum ganska länge. Och jag myser. Ja jäklar vad jag myser. Underbart med ett nystädat och fint rum, som dessutom luktar rent och fräscht!

Nej nu ska jag sluta tjata om mitt rum och så ska jag gå och väcka min lillasyster som borde börja fixa sig nu för att inte missa bussen! Tjolahopp.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0