28/4 -13, söndag

Min helg har verkligen bara sprungit förbi, men så är det väl när man har kul!

I fredags så tog jag och min kära lillasyster bussen in till Lund och gick på bio, kl.15.00. Japp! Klockan tre. En fredag. Nästan inget folk i biosalongen och vi var hemma lagom till kvällsmaten. Perfekt!
Vi såg Iron Man 3, och jisses vad den var bra! Jag insåg dock att jag inte har sett Iron Man 2, men det gjorde ingenting. Den får jag se en annan dag.
När vi kom hem så åt vi och senare på kvällen så kollade hela familjen på The Hobbit som pappa hade hyrt. Ruskigt bra film det också!

Igår satt jag ute vid vårt garage medan mamma och pappa byggde en hylla till mammas blommor och örter. Jag hjälpte faktiskt till med att räkna ut hur långa hyllplanen skulle vara. Och så drack jag vin. Hehe.
På kvällen grillade vi och så kom Linus hit och åt kvällsmat med oss. Efter maten så spelade vi sällskapsspel. Det blev både "Med andra ord" och "Med vilda gester", såå kul vi hade!
När klockan började krypa mot sent så satte vi oss i vardagsrummet och så spelade pappa upp olika (akustiska) låtar på YouTube och så skulle jag, Linus och mamma gissa vilka det var. Lovely!

Idag sov jag länge. Riktigt länge. Eller ja, jag sov tills Linus skulle köra och jobba, men sen kröp jag ner i sängen igen och somnade om. Så himla gött!
När jag vaknade så följde jag med mamma ut i garaget och höll henne sällskap medan hon målade hyllan som hon och pappa byggde igår.

Nu sitter jag i fåtöljen och mamma ligger i soffan och vilar. Tror att jag ska väcka henne snart så att vi kan åka och dricka kaffe hos mormor.

// lite bilder från helgen kan jag väl också bjuda på.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0